אורז מלא צהוב

תוספת מעולה למוקפצים ולתבשילי קטניות
ערכים בריאותיים: האורז המלא עשיר בסיבים תזונתיים, ובויטמיני
B. הוא ספק אנרגיה זמינה, משביע, ובליווי הסיבים התזונתיים בריא למערכת העיכול, הרבה מאשר דגנים מזוקקים כגון אורז לבן, וקמח חיטה לבן. תוספת הכורכום מעניקה תחזוקה שוטפת למערכת החיסון, ומניעה כללית של דלקתיות בגוף.

הרכיבים:

1 ושליש כוסות אורז מלא עגול (להשרות בקערת מים 20 דק' לפני הבישול)

1 בצל גדול, חצוי ופרוס

2 כפות שמן זית

2 כוסות מים

חצי כפית גדושה כורכום

חצי כפית שטוחה פפריקה מתוקה

עלי בזיליקום לקישוט

אופן ההכנה:

לאחר השריית האורז, מסננים היטב.

בסיר קטן בעל תחתית עבה, מחממים שמן זית על אש בינונית. כאשר הוא מתחמם, מוסיפים את הבצל, ומערבבים. מטגנים מס' דקות תוך עירבוב, עד להזהבה קלה.
מוסיפים את האורז, המים, והתבלינים. מערבבים היטב. מכסים, ומביאים לרתיחה.

כאשר המים רותחים, מערבבים בשנית, מכסים, ומעבירים לאש קטנה.
האורז מוכן לאחר כ-15 דק' נוספות (לא ממשיכים לערבב), או כאשר המים נספגים לגמרי.
לפזר מעל בזיליקום טרי קצוץ, ולהגיש.

 בתיאבון!

Comments are closed.