תזונה ללא גלוטן וצליאק

החיים ללא גלוטן החלו אצלי בדרך האישית, כאשר שגיליתי שאני צליאקית.

עם השנים ולאט לאט צברתי ידע מעשי רב, שהתמזג בטבעיות עם ההכשרה הנטורופתית, וכך נוצרה גישה משולבת;

לא רק להמנע מגלוטן- אלא גם להבריא את מערכת העיכול. אין זה מספיק להחליף לחם מסוג אחד-באחר. חשוב ללמוד מה דרוש למערכת העיכול של כל אדם ואדם. מהו אחוז הפחמימות והעמילנים המתאים, לכמה שיקום זקוקים המעיים ומערכת החיידקים הידידותיים המרפדת אותם. מהם החסרים התזונתיים שהצטברו עקב שנים של בעיות עיכול, וכיצד ניתן להשלים אותם ולמלא את המחסנים?

כל אדם צליאקי, בעל רגישות לגלוטן, או עיכול רגיש בכלל, חשוב שיתיידד עם המטבח.
לכן הבאתי את אהבתי הגדולה למטבח אל הבישול ללא גלוטן, ובהדרגה גיליתי ויצרתי מתכונים רבים של יום-יום, טעימים ועשירים. לתוצאה יש ערך מוסף גדול- תזונה ביתית יותר, תעשייתית פחות, ובריאה יותר. התחושה שאתם מזינים את עצמכם היטב, ודואגים למכונה המופלאה הזאת-הגוף שלכם.

כאשר מגיעים אלי למרפאה בנושא רגישות לגלוטן, צליאק, רגישות במערכת העיכול, או תסמונת המעי הרגיש, אני כוללת בטיפול את השלבים הבאים:

אבחון

  • האם קיימת רגישות לגלוטן, או רגישות כוללת של מערכת העיכול?

האבחון נעשה דרך ניתוח בדיקות הדם, ובחינת קשתית העין (אירידולוגיה).

הדרכה על תזונה ללא גלוטן

  • מה מכיל גלוטן, ומה לא?
  • אלו מזונות מכילים גלוטן נסתר?
  • איך קוראים תוויות מזון בצורה מהירה ונכונה?

מסעדות: היכן אפשר לאכול בחוץ כשמבלים?

מטבח

  •     איך מבשלים ואופים ללא גלוטן?
  •     מה כדאי לקחת לעבודה?
  •     איך מתארגנים מראש ולא נשארים רעבים?
  •     מה עושים בזמן נסיעות?

תפריט

  •    אלו שילובי מזון יקלו על העיכול בזמן שיקום המעי?
  •    אלו מזונות מרפאים את רירית העיכול?
  •    אלו מזונות מעודדים את החיידקים הידידותיים במעי?

צמחי מרפא וויטמינים

  •    איזה חוסר מומלץ להשלים גם בעזרת תוספי מזון?
  •    אלו תערובות צמחים כדאי להתאים אישית, על מנת להרגיע את העיכול, לשפר כאבי בטן וגאזים, לזרז תהליכי החלמה, ולהפסיק את תהליך הדלקת במעי.

לשאלות נוספות, ייעוץ וקביעת פגישה, אתם מוזמנים ללחוץ כאן.

לבריאות!

Comments are closed.