ספגטי ירקות אינסופי

אם יש לכם רק 20 דק' להכין ארוחה משביעה, וירקות אקראיים במקרר ובמקפיא- זו הפסטה בשבילכם!

זו שיטת הבישול האהובה עלי- אילתור עם מה שיש, במינימום זמן, ובמקסימום בריאות וטעם.

ערכים בריאותיים:

מנת פחמימה וחלבון צמחוני, ושלל ירקות צבעוניים. מצויינת לאחר ספורט, וכמנה משפחתית גדולה.

מצרכים:

ספגטי – מחיטה מלאה / תירס, ללא גלוטן / כוסמין

בצל לבן

2 שיני שום

1-2 סוגי ירקות טריים חתוכים לקוביות (גמבה / עגבניה / סלרי / פטריות / גזר מגורר וכו')

קפואים- קטניה (חומוס / עדשים / פול ירוק וכו')

2 סוגי ירקות קפואים (ברוקולי / אפונה / תירס / שעועית ירוקה וכו')

חופן עשב תיבול ירוק (פטרוזיליה / כוסברה / בזיליקום וכו')

שמן זית

אופציונלי: פלפל ירוק חריף קצוץ

2 כפות זרעי פשתן

2 כפות רכז עגבניות

תבלינים: מלח, פלפל, פפריקה מתוקה, ואופציות נוספות: קארי, עשבי תיבול יבשים, כמון, ועוד.

הכנה:

בסיר גדול מרתיחים מים לפסטה, עם כף מלח. עם הרתיחה מוסיפים את הפסטה, ומבשלים בהתאם להוראות היצרן.

במחבת גדולה מטגנים בצל ושום ב-2 כפות שמן זית, ומערבבים (על אש בינונית).

כשהם מעלים ריח טוב, מוסיפים את הירקות הטריים, ומערבבים  לסירוגין, כ-4 דק'.

מוסיפים את הקפואים, ומערבבים היטב. נותנים להם להפשיר במחבת ולהתחמם.

כשהתבשיל כולו חם, מתבלים (פרט למלח).

מוסיפים את רכז העגבניות וזרעי הפשתן, וחצי כוס ממי הבישול המומלחים של הפסטה, מערבבים.

מסננים את הפסטה, ומוסיפים אותה למחבת הרוטב (אם הכמות גדולה, מכניסים את הפסטה המסוננת והרוטב לסיר הפסטה).

מערבבים היטב על האש עם מלקחיים. מורידים מהאש, בוזקים עשבי תיבול טריים מעל, ומגישים לפיות הרעבים…

בתיאבון!

השאירו תגובה