natural nutrition

תזונה טבעית

תזונה טבעית טיפולית

בדיוק כמו שתזונה קלוקלת גורמת לחולי, כך תזונה מתאימה יכולה לרפא.

אנו בנויים מחומרי המזון שאנו אוכלים, ולכן תזונה משפיעה על מצב האנרגיה שלנו, על מצב הרוח, ועל התחושה הכללית. במבט חיובי – המטבח יכול להיות בית המרקחת הפרטי שלנו.

לכל מזון מיוחסות סגולות רפואיות בהתאמה לאיברים ולמערכות הגוף, ולמאפיינים הגופניים-נפשיים של כל אדם ואדם. לכן, לכל אחד קיימת תזונה אישית המתאימה לו ונכונה עבורו.

בעיני, אין להסתכל על תזונה במונחים של קפדנות ושלמות – אלא להנות מהמאכלים ומהבישול, ולהרגיש כמה מזון טבעי וביתי הוא טעים ומספק, ואיזו תחושה נפלאה הוא מותיר בנו.

 אנו בנויים ממה שאנו אוכלים -פשוטו כמשמעו.

השריר- מהחלבונים, ההורמונים-מחומצות השומן, האנרגיה לחשוב ולנוע- מהפחמימות הזמינות ומהשומנים, וכן הלאה.

 תזונה קלוקלת גורמת לתחלואה, כמו שתזונה טבעית ונכונה משפרת את בריאותינו.

על מה נדבר כדי להתאים לכם תפריט?

  • ליווי, תמיכה, והנחייה - שינוי תזונתי הוא נפלא אך לא פשוט…מתפקידי לתמוך כשצריך, להציע פתרונות ודרכים חדשות, ואפילו לתת דחיפה קטנה כשיש צורך…
  • תזונה טיפולית – כל מזון הוא בעל תכונות מועילות למערכות גוף מסויימות, ובעל פעילות ביוכימית מסויימת בגוף. לכן תזונה מסויימת יכולה לטפל במצב בריאותי, בו חסרים גורמים אלה. האבחון מראה מה שורש הבעיה- ובהתאם לתוצאותיו, מותאמת תזונה ספציפית לטיפול בכך.
  • תזונה מותאמת אישית – לכל אחד ואחת מאיתנו צרכי תזונה שונים. לאחדים תזונה מבושלת יותר, לאחדים- תזונה חיה יותר; מזונות חמוצים, ירוקים, אדומים? מעט חריפים או לא? יותר חלבון או פחות? מוצרי חלב או לא? לחם או בלי? התשובה היא אינדיווידואלית.
  • הדרגתיות – לכל אדם קצב משלו, ביחס ליכולת הנוכחית, ולמצב התזונתי הקיים. אין זה ריאלי או מומלץ לעשות שינויים קיצוניים בתזונה.
    שינוי הדרגתי בהתאם לקצב שלכם, הוכיח את עצמו כמעלה מוטיבציה, ומטמיע הרגלים לאורך זמן!
  • מתינות -בעיני, בתזונה אין מקום לקיצוניות. תזונה מאוזנת היא אורח חיים, ולכן אין "מותר" או "אסור". הדגש החשוב הוא על תזונה מאוזנת בבסיסה היומיומי, ואז אין כל פסול בתיבול התפריט בעוגה או פיצה מדי פעם.
  • תזונה טבעית - הנטורופתיה נבדלת מהתזונה הקלינית הרגילה, בייחוס חשיבות עליונה למזון הקרוב ביותר לצורתו הטבעית.
    מעבר להרכבי שומן/פחמימה/חלבון ועוד, מזון שעבר פחות עיבוד – קרוב יותר לתזונה אותה "תיכנת" הטבע עבורינו. הטבע יצר מזונות מושלמים בהרכבם המלא, עד לויטמין האחרון- כך שמזונות שלמים (כגון לחם מלא) מועדפים על מזונות חלקיים ומזוקקים (כמו לחם לבן).
  • הכרות עם עולם הבישול ומזונות חדשים – דגנים, קטניות, ירקות, זרעים, אינסוף צבעוניות ואפשרויות טעימות לבישול…
    בישול הוא עולם נפלא של כיף, שבו מאלתרים ומתנסים כמה שרק רוצים, הוא חוויה מקרבת לאוכל ולאחרים. אני כאן בשביל להדריך ולהנחות אתכם בשיטות ובמתכונים בהתאם לרמתכם – ההנאה מובטחת!
  • הרגלי אכילה – ישנה משמעות אדירה לא רק ל"מה" אנו אוכלים, אלא גם ל"איך". בעמידה או בישיבה? ברוגע או בלחץ? בעת דיבור בטלפון וצפייה בטלויזיה או ליד שולחן האוכל? מהר או לאט? ארוחות גדולות ובודדות או קטנות ותכופות? עם שתייה או קינוח או בנפרד?
  • תזונה צמחונית / טבעונית / ללא גלוטן – בהתאם לצרכיכם, ובהתאם לרגישויות שאובחנו במערכת העיכול.
  • היבטים רגשיים - אצל כולנו כמעט קשורה התזונה ברגש. הפרעות אכילה ודימוי גוף הן כל כך שכיחות, שהעדרן נחשב יוצא דופן…אנו מתייחסים לאוכל כפיצוי רגשי, בעצב, בכעס, בבדידות, בלחץ, בתיסכול.
    התייחסות לתחושות אלה בטיפול – מקטין את השימוש במזון כדי לפצות על הסבל הנפשי שמעלים רגשות אלה.